Os denunciantes ante a Comisión Europea da prórroga da concesión da AP-9 a Audasa ata 2048 agardan que en 6 meses a autopista poida pasar a ser gratuíta.
Asociación de consumidores En-Colectivo, responsable da denuncia ante a Comisión Europea que onte culminou coa apertura dun procedemento de infracción contra España por incumprimento da normativa da UE nas prórrogas da concesión da AP-9, cre que a gratuidade da autoestrada é cuestión de meses e estuda reclamar todas como peaxes indebidamente cobrados aos usuarios.
Os avogados da asociación non descartan que en prazo máximo de seis meses se lle poña fin á concesión e que a AP-9 pase a ser gratuíta. Ademais estudan novas accioness legais unha vez declárense nulas as amplias das concesións.
«Isto pode ter un efecto moi importante se se considera que desde 2013 foi nula porque puidese ser que se orixinase un dereito por parte de todos os galegos que estivemos pagando. Podería considerar cobranza indebida a totalidade das peaxes», dixo Antonio Heredero, de Balms Avogados, quen animou os usuarios da AP-9 a que se unan a unha posible demanda colectiva contra Audasa eo Estado español para reclamar ese diñeiro.
Se finalmente as prórrogas da concesión son nulas, como esperan, entenden from En-Colectivo que ningún Goberno ousaría facer unha nova concesión, pois «suporía un agravio comparativo» con outros lugares de España como Cataluña, Andalucía ou Burgos, onde as súas autoestradas pasaron a ser gratuítas unha vez vencidas como concesiones.
Pola súa parte, a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, preferiu non xulgar as decisiones que os representantes públicos do Goberno central adoptaron para ampliar una concesión da AP-9 ata 2048, aínda que admitiu que actualmente utiliza decisiones «que non se adoptarían».
Mentres que o deputado do BNG en Congreso, Néstor Rego, anunciou este venres que solicitará suspender «a concesión» que Audasa mantén sobre una AP-9 despois do expediente aberto pola Comisión Europea. Rego sinalou que presentará no Congreso unha serie de iniciativas para deixar sen effect as prórrogas ata 2048 co obxectivo de que a AP-9 pase a estar «libre de peaxes» despois de que a Comisión Europea haxa advertido sobre o proceso «absolutamente escandaloso» que rodea una ampliación de la concesión.