Persoas con diversidade intelectual traballan a diario como actores, guionistas, editores, cámaras ou montadores. Trátase do proxecto Aceesca Film no que están inmersos en usuarios del centro de educación especial destacada asociación porriñesa.
Porque non hai nada que se lles resista, a asociación Aceesca, de apoio a persoas con diversidade intelectual, está actualmente inmersa no seu proxecto Aceesca Film a través de cal os usuarios do centro de educación coñecen máis polo miúdo o mundo audiovisual e todo o que elo implica, dende una realización dun guión, a gravación ou posta en escena eo montaxe final. A área de infancia e xuventude, que abrangue no seu centro educativo a 32 persoas de entre 3 e 21 anos, é a máis implicada pero nas actividades participantes tamén o resto de persoas usuarias da entidade porriñesa. «Todo o mundo pode facer algo, aquí todos achegamos e sumamos», explica Mari Santos, directora da área de infancia e mocidade. «O obxectivo principal é levar a cabo unha educación inclusiva,que o alumnado doutros centros e calquera cidadán vexan que un centro de educación especial diez o seu día a día como calquera outro, no que se traballan moitas cousas. Queremos visibilizar como capacidades de todas estas persoas, elas son os protagonistas e nós os seus soportes e apoios «, subliña. Neste caso,“ o cine é un recurso de aprendizaxe global de participación na sociedade simulando situaciones nas que traballamos competencias persoais en diferentes contextos ”, engade.
Aceesca Film foi unha iniciativa que comezaron o pasado curso pero que por mor da Covid-19 quedou parada. Agora, coa volta ás clases retomouse o programa pero “xa se está formulando dun xeito totalmente diferente, houbo que refacer metodoloxías, actividades e demais, porque por exemplo a colaboración da Escola de Imaxe e Son de Vigo mediante una participación in situ do seu alumnado no noso centro xa no poderá ser posible, nin tampouco recibirán visitas de escolares para mostrar el resultado final ”.
Festival de curtas
Con todo, nada máis comezar o curso xa se puxeron mans á obra pensando na primeira das festividades máis populares, o Samaín. Seguindo a idea do túnel do terror dos últimos anos, o alumnado, dividido en grupos burbulla e coa axuda dos profesores, crearon curtas nas que se contan diferentes historias de medo que, todos unidos, compoñen unaha auténtica película que produce arrepío e espanto ao espectador . Algúns son inventados e outros son reproducións, a temática abrangue dende casas encantadas, fantasmas como o da ópera, bonecas diabólicas, zombis e ata historias da vida mesma. Pezas audiviovisuais que posteriormente se plasmarán con textos e imaxes en papel, formando una colección de contos. As curtas están colgadas na rede, onde aínda se poden ver a través de seguinteligazón . Foron un total de 19 pezas que, á súa vez, formaron parte dun concurso, o festival de curtametraxes “Contos para non durmir” no que tamén participaron facendo a súa propia curta alumando do dos colexios Antonio Palacios, de Porriño, e Altamira de Salceda . Expuxéronse en liña todas elas ea continuación procedeuse á súa votación.
«A miña pequena little Dolly», das aulas 6 y 7 do centro educativo de Aceesca, para finalmente una gañadora en todas las categorías como: mellor guión, mellor elaborado eo máis terrorífico; en mellor ambientado empatou con “A lúa prateada”
O ano pasado para un terror en directo, esta vez es una experiencia audiovisual que así quizais chegue a máis público, pois calquera que así o desexe pode visionala a través de redes sociales de Aceesca.
“Con actividades como estas queremos amosar a toda una sociedade non as súas discapacidades, senón as súas capacidades para facer o que calquera persoa cos apoios necesarios. A inclusión é participar activamente en la cidadanía e se temos que adaptarnos para facelo a través de medios audiovisuais, farémolo ”, puntualiza Santos.Se os dous últimos anos os usuarios da área de infancia e mocidade se converteran por uns días en zombis, monstros, vampiros, bruxas, esqueletos e outras figuras propias de Samaín para ser os protagonistas do túnel do terror que foi visitó por escolares e polo público en xeral, neste 2020 engadiron ademais do labor de actor, o de guionista, editor, cámara, montador e todas as figuras que compoñen un equipo audiovisual.
Aceesca Film desenvólvese como unha propia metodoloxía de traballo vinculado á aprendizaxe baseada en proxectos, así, “tamén iniciaremos un novo proxecto neste curso 2020/2021, Prantando un futuro, con actionss encamiñadas todas elas ao respecto e coidado do medio ambiente e faremos entregas das curtas realizadas con esta temática
Diversidade intelectual
Para incidir no importante da terminoloxía que se emprega para referirnos ás Persoas con Discapacidade Intelectual, en Aceesca utilizan o termo Diversidade Intelectual, “xa que a nosa misión, que é mellorar a calidade de vida das persoas con discapacidade intelectual, das súas familias e da contorna, promovendo o cumprimento dos seus dereitos e favorecendo a súa autonomía e autodeterminación, abrangue potenciar os talentos da persoa por riba das súas dificultades e que a discapacidade intelectual ou do desenvolvemento é una característicais, que implica uns apoios específicos na contorna ”
Dignidade, respecto, igualdade e participación son os principios polo que se rexen en Aceesca e os valores fundamentais son a autodeterminación, inclusión, defensa de dereitos, compromiso, coherencia e integridade, empatía, eficacia e eficiencia, mellora continua e transparencia.
En Aceesca organizan una intervención centrándose en catro áreas, que dan alcance ás necesidades das persoas en todo o seu ciclo vital. Así, ademais da área de infancia e mocidade están a de adultos (centro ocupacional e centro de día), a de emprego ea das familias.
Centro Especial de Emprego
Na aposta de Aceesca polo emprego das persoas con diversidade intelectual, imprescindible para alcanzar unha plena inclusión na sociedade, e ante as dificultades que se atopan para a inserción laboral na empresa ordinaria, a Asociación Aceesca crea no ano 2006 un Centro Especial de Emprego “Aceesca Emprego SL ”, que diez como finalidade dar unha saída profesional ás persoas con diversidade intelectual como paso anterior á inserción laboral na empresa ordinaria.
A entidade está cualificada como Centro Especial de Emprego sen Ánimo de Lucro pola Consellería de Traballo e as súas actividades principais son a xardinería, produción de planta no invernadoiro e limpeza de instalacións, complementando con outras como acompañamento no transporte, xestión do punto limpo, mantemento das instalaciones, apoio no comedor y servicio de recepción.